Gry nie czynią gorszym

10 lipca 2014, 13:34

Pełne przemocy gry wideo nie muszą powodować, wbrew obawom, że gracze stają się niewrażliwi na przemoc. Nasze badania sugerują, że gracze nie stali się mniej moralni. Wręcz przeciwnie. Pełne przemocy gry spowodowały, że zwiększyła się ich wrażliwość na przekraczanie norm moralnych. To może, podobnie jak w prawdziwym życiu, zachęcać graczy do dobrowolnego angażowania się w działania na rzecz innych - mówi główny autor badań profesor Matthew Gizzard z University at Buffalo



Rozrywkowa wizualizacja zmian klimatu i lodu Antarktyki

26 sierpnia 2016, 05:07

Naukowcy i programiści połączyli siły i wspólnie stworzyli grę, która pokazuje, w jaki sposób zmiana klimatu wpływa na pokrywę lodową Antarktyki. "Ice Flows" ma zwiększać świadomość graczy, a jednocześnie zapewniać im dobrą rozrywkę


Mikrosfery za Świerka pomagają chorym na raka wątroby

20 listopada 2020, 14:16

Reaktor MARIA jest jednym z głównych ośrodków napromieniania mikrosfer zawierających radioaktywny holm, które są stosowane w terapii nowotworów wątroby. Technologia opracowana w NCBJ na zlecenie firmy Quirem Medical – globalnego producenta mikrosfer teraperutycznych QuiremSpheres – służy pacjentom w kilkunastu wyspecjalizowanych klinikach w Europie.


Czekoladowe domino

24 stycznia 2007, 18:43

Japońska firma Meiji Seika jest znanym producentem czekolady. Jakość jej słodyczy docenił wytwórca gier planszowych — Hanayama Toys. Kamienie do dwóch wersji polimina (odmiany domina) wykonano właśnie z wynalazku Azteków.


Potrząsać do skutku

6 lutego 2008, 00:12

Chociaż naukowcy nie są pewni, czy wirusy można uznać za formę życia, poświęcają sporo czasu na wynajdywanie nowych metod ich zabijania. Najnowszy sposób na pozbycie się niebezpiecznych cząstek materii organicznej to wibracje. Badacze z Arizona State University posłużyli się modelem matematycznym, aby znaleźć częstotliwości, które mogą doprowadzić do unieszkodliwienia prostych wirusów. Odpowiednio dobrane wibracje potrafią bowiem uszkodzić kapsyd (białkową powłokę) wirusa, bez której ten ostatni nie może atakować komórek.


Koniec najdłużej oczekiwanej gry

7 maja 2009, 10:27

Duke Nukem Forever to chyba najdłużej zapowiadana gra w historii. Pierwsze informacje o rewolucyjnej FPS, która miała być następcą legendarnych Duke Nukem i Duke Nukem 3D pojawiły się w 1997 roku.


28-letni rekord pobity

7 kwietnia 2010, 17:53

John McAllister pobił jeden z najstarszych rekordów w grach komputerowych. Po 58 godzinach gry 41-latek uzyskał 41 338 740 punktów w grze Asteroids. Bicie rekordu było transmitowane na żywo przez Justin.tv.


Unreal Tournament

Gry zobojętniają na przemoc?

27 maja 2011, 12:48

Uczeni z University of Missouri dowodzą, że pełne przemocy gry wideo wzmagają agresję. Nie od dzisiaj wiadomo, że gry wideo zmniejszają odpowiedź mózgu na przemoc. Przypuszczano, że taka zwiększona obojętność może prowadzić do większej agresji, jednak dotychczas nikt nie był w stanie tego udowodnić. Udało się to dopiero uczonym z Missouri, którzy zaprojektowali odpowiednie badanie.


Decay - horror o szkodliwym wpływie bozonu Higgsa

13 grudnia 2012, 11:07

Promieniowanie bozonu Higgsa przemieniło techników, uwięzionych w podziemiach CERN-u w zombie. Dwaj brytyjscy doktoranci Luke Thompson i Hugo Day z University of Manchester nakręcili niskobudżetowy horror, który opowiada nam tę historię.


Po ilu liźnięciach dociera się do wnętrza lizaka?

17 lutego 2015, 07:36

By dostać się do środka lizaka, potrzeba ok. 1000 liźnięć. Model matematyczny naukowców z New York University (NYU) opiera się na świeżo zdobytej wiedzy dotyczącej rozpuszczania ciał stałych przez płynącą ciecz.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy